Kambodža

3 min. čtení
44x
0 komentářů

Po snídani se vydáváme na motorkách do Kepu, který je vzdálen cca 26 km. Je to pořád po asfaltce, takže to odsypýpá.

Cestou uděláme malou odbočku nalevo od silnice (ve směru na Kep) ke chrámu Phnom Sorcia Tempel a hned u chrámu o pár schodů výše se nachází jeskyně (White Elephant Cave).

Ke chrámu se stoupá po schodech, které se nahoře větví - doleva je sloní jeskyně (u ní nás poštípali komáři a mravenci) a doprava by měla být netopýří jeskyně (Bat Cave), ale do ní jsme vchod nenašli.

Pak se vracíme na hlavní silnici do Kepu a po dalších cca 4 km odbočujeme k solným polím (salt fields). Ale buď není sezóna nebo snížili produkci. Našli jsme jen opuštěné solné pánve.

Kolem 11.30 přijíždíme na tržiště v Kepu. Hned po sesednutí z motorek vidíme místní lovce krabů, jak se s plnými koši krabů modrých vrhají na kupující (asi z restaurací) a jeden přes druhého se snaží prodat svůj úlovek.

U tržiště je spousta stánků, kde nabízejí všemožné mořské potvůrky a hodně jich i ochutnáváme (sépie, chobotničky, malé krabíky, kteří se dají jíst i s krunýři, jak křupavé brambůrky).
Po krátké pauze se ještě na trh vracíme a ochunáváme grilované ryby.

Ženy v Kepu jsou úplně jiné, než ty, které jsme dosud potkávali.  Kambodžanky jsou spíš drobné. Ženy v Kepu mají plnější postavy a kulaté obličeje. Většina jich má na hlavě takový zvláštní klobouk s širší krempou vepředu. Součástí klobouku je rouška přes nos, ústa a krk, takže jim často koukají jen oči, jak muslimkám. Ale u těchto žen je to asi spíš ochrana před sluníčkem a prachem.

Posilněni rybími specializaci sedáme na motorky a vracíme se oklikou přes farmu La Plantation. Je potřeba přeci jen dokoupit nějaké pepře ☺️.

Tento den jsme ujeli přes 70 km a můj zadek začíná hlásit, že toho má dost.
Zkusila jsem si i řízení motorky a nedopadlo to moc dobře. Asi mi nezbude než být do smrti spolujezdec.

Zdeňka
Vždycky jsem chtěla poznat země, kde jsou věci trošku nebo hodně jinak než u nás v Evropě.

To se mi splnilo, když jsme procestovali v r. 2018 hezký kus Thajska a v r. 2019 Filipíny. No, a pak přišel covid, a s ním dvouletá pauza.

V listopadu 2022 jsme znovu vyrazili do Asie. Tentokrát do Kambodži. Moje cestology jsou spíš cestovatelským zápisníkem, den za dnem. Cestology tak odrážejí čerstvé dojmy a zážitky.

Ty, až se trošku usadí prach na toulavých botách, shrnu do přehledného článku.