Kambodža

4 min. čtení
51x
0 komentářů

Protože se v této části světa, v tuto roční dobu brzy stmívá, chodíme také dříve spát. Včera (16.11.) jsme zapadli do pelechu už v 10 h. večer. Já ale většinou nevydržím spát déle, jak 8 hod. A proto od 6 hodin brouzdám po pláži. V 7 si zajdu do chatičky pro mobil a foťák. Hraji si - fotím vlny, kraba poustevníčka nebo binec vyvržený mořem. Postupně se budí moji parťáci, koupeme se a jdeme na snídani ke Francouzům. Obědváme pro změnu v Sunboo - třetí "rezortek" v řadě. Nejlepší coctaily mají zase u Robinsona, což je čtvrtý poslední resort v řadě. Dáváme si známé, i ty které jsme ještě nepili. Hrají všemi barvami a chutnají božsky.

Kokteily stojí kolem 5 USD, pivo 2 USD, jídlo mezi 8 až 12 USD. Celkově je tu 2x 3x dráž než na pevnině.

Tady už to není o poznávání Kambodži, přijde mi, že tady je to nějaká oáza pro evropské uprchlíky před shonem.

Asi aby nám nebylo líto, že musíme odjet, přichází odpoledne déšť a večer, když si pochutnáváme na paelle od Španěla Óskara se strhne pořádná tropická bouřka. Ale i ta nakonec přejde a jdeme se vyspat na předposlední den v Kambodži.

Večeři ještě zpestřili takový incident: Slečně, klidně pojídající večeři u vedlejšího stolu, spadlo něco malého z palmového zastřešení na hlavu. Instinktivně se ohnala a spadlo to k dalšímu stolu, kde jedli 4 mladí Němci (2 kluci, 2 holky). A koukáme byl to štír. Vypadal stejně překvapeně jako my všichni. Situaci vyřešil starší vousáč od dalšího stolu. Štíra koštětem nametl na lopatku a suše ho odhodil do tmy. Bohužel přesně do cesty k toaletě. Takže se tam od té chvíle všichni báli jít.

Ráno po bouřce je chladnější, ale příjemné. Zase jsem vstala v 6. To, co mě probudilo, nebyl zpěv velryb, ale hluk motorů rybářských lodí. Jsou docela daleko, ale slyšet jsou hodně. Na té lodi to musí být šílený rachot.

Je 18.11. a my balíme saky paky. Kolem 10 chceme vyrazit přes kopec a ještě se vykoupat  na Saracen Beach. Při placení máme problém s akceptací 100 dolarové bankovky - už podruhé v Kambodži. Tento typ neznají a prý jim banka dělá problémy. Platba kartou nebo převod na účet se také nepovedly kvůli téměř žádnému připojení k internetu. Julía to nakonec označí za její problém, prý si to nějak vyřeší a 100 dolarovku si bere. V průběhu finanční transakce odbíhá Julía zahnat opičí tlupu, která jim chodí krást zásoby.

Vycházíme, jak jsme plánovali, času je pořád dost. Loď na pevninu nám jede kolem 1 odpoledne.

Z koupání nakonec není nic. Pláž, která nás při příjezdu okouzlila, je po včerejší bouřce plná odpadků, které vyplatilo moře. Navíc je to taková ta pláž, kdy jdete kilometr a pořád je to po kolena.

Přesun související s návratem domů bude lodí do Sihanoukville (asi 1,5 h.), autobusem do Phnom Penhu (5-6 h. ). Tam jednu noc přespíme a poletíme z Phnom Penhu do Bangkoku. Let z Bangkoku do  Vídně by nám měl navazovat, bez dlouhého čekání na letišti. Tak hlavně aby nám to neuletělo.

Zdeňka
Vždycky jsem chtěla poznat země, kde jsou věci trošku nebo hodně jinak než u nás v Evropě.

To se mi splnilo, když jsme procestovali v r. 2018 hezký kus Thajska a v r. 2019 Filipíny. No, a pak přišel covid, a s ním dvouletá pauza.

V listopadu 2022 jsme znovu vyrazili do Asie. Tentokrát do Kambodži. Moje cestology jsou spíš cestovatelským zápisníkem, den za dnem. Cestology tak odrážejí čerstvé dojmy a zážitky.

Ty, až se trošku usadí prach na toulavých botách, shrnu do přehledného článku.