Španělsko

6 min. čtení
93x
0 komentářů
Na Lanzarote přilétáme v 10 hodin ráno. Jsme lehce rozbití, jelikož přestup v Dublinu přes noc znamenal noční výpravu do ulic na točeného Guinnesse, spánek asi tak 2 hodiny, a když k tomu přičtu ještě asi čtyř hodinový let, tak to je nic moc kombinace.
Na letiště sháníme rychle nějaké auto a zjišťujeme, že auta došla. Čekáme teda až si v půjčovně aut půjčí nějaké auto, které by půjčili nám. Nakonec se nám do rukou dostanou klíčky od červeného Fiata. První cesty nás zavedou, jak jinak než do kanárského Lidlu. Celí nadšení procházíme uličkami supermarketu a nadáváme, kolik věcí u nás v Česku nemají.
Následně jedeme do jeskyně Jameos del Aqua s uměle vytvořeným jezerem a koncertní síní. Na TripAdvisoru bylo mezi prvníma místama, která navštívit. Jsme ale zklamaní, a to velmi. Vstup za 10 euro na osobu zahrnuje ve frontě táhlou chůzi kolem jezera, a uměle vybudovaného bazénu. Celé tohle místo postrádá nějakou hlubší emoci, a tak po půl hodině odjíždíme na vyhlídku Mirador del Rio. Z ní je vidět sousední ostrov La Graciosa (během našeho pobytu na Fuerteventuře jsme se seznámili s učitelem z Tenerife, který nám říkal, že na tento ostrov, kde žije přibližně 600 obyvatel každý den dojíždí trajektem/lodí učitelé z Lanzarote, aby učili místní žáky ve školách).
Cestou zastavujeme, kde se dá. Silnice jsou v dobrém stavu, táhnou se různýma serpentýnama a po každých 300 metrech je dechberoucí vyhlídka. Proto všude zastavujeme a kocháme se výhledy na krajinu, oceán a vesničky.
Ubytováváme se přes Airbnb u starší paní v oblasti Tinajo. Jedná se o obec na severozápadním pobřeží ostrova, která je typická svým vulkanickým původem. Hostitelka je velice milá, ukazuje nám ložnici a koupelnu, podává kafe a dává tipy na místa v okolí.
Večer jdeme do restaurace La Santa, kde si dáváme první Paellu a byla boží.
Druhý den se po snídani vypravujeme na výšlap. Venkou fouká, že mám strach by mi neuletěla kšiltovka, je zataženo, ale nechci a nenechám si tím zkazit den. Parkujeme naproti Caldera de Los Cuervos. Nejdříve se rozhodneme vyšlápnout na Volcán colibri. Nahoře jsme byli úplně sami, a výhled byl nádherný. Vítr foukal tak moc, že kdybych náhodou spadla, tak mě chytí.
Po výšlapu jsme si obešli Caldera de Los Cuervos a dostali se i dovnitř kráteru. Všude bylo hrozně málo lidí, takže jsem si užívala každý krok, co jsem udělala.
Poslední zastávkou byl národní park Timanfaya, na který jsem se těšila a hlavně na sopečná kuřátka. Samozřejmě jsme je nestihli, ale výprava autobusem po národním parku s výkladem byla velice zajímavá a určitě bych jí doporučila.
Po cestě zpátky jsme se stavili ještě u Los Hervideros, které jsme prošli po udělané cestičce a moc se nám to líbilo a u El Lago Verde, což je zelené jezero. K němu jsme sešli a ocitli jsme se tak jediný na pláži mezi oceánem a jezerem.
Turistů bylo všude velmi málo. Až do návštěvy Puerto del Carmen jsme téměř žádné nepotkali.
Dny na Lanzarote jsme zakončili v restauraci Casa Morelino, která byla vyhlášená svými pizzami. I přesto, že byla úplně plná, tak nám udělali místo a objednali jsme si kanárské brambůrky s pálivou majo, pizzu s mořskými plody a pizzu s jejich kozím sýrem, lososem a avokádem.
Den 1
Jameos del Aqua - vstup 10 euro, hodně turistů, restaurace/kavárna uvnitř
Mirador del Rio - vstup 5 euro, restaurace/kavárna uvitř (Tip: mnohem lepší je zajet o trochu dál a stejný výhled je vidět i z odpočívadla)
Famara Beach - spíše pro surfaře, velký vítr, obrovské vlny
Den 2
Volcán Colibri
Caldera de Los Cuervos
Timanfaya park - vstup 8 euro (lepší vyjet buď brzy ráno, nebo kolem 15 hodiny, kdy není tolik lidí), vyjížďka autobusem s výkladem (anglicky, německy, španělsky)
* zjistit si, v jakých časech dělají vulkanická kuřátka
Los Hervideros
El Lago Verde

Lucie Janíčková
Ahoj, jmenuji se Lucka a cestováním žiju. Naplňuje mě to a baví mě na tom to, že jakákoliv cesta mě naučí něco nového. Miluju poznávat novou kulturu, setkávat se s novými lidmi, ochutnávat tradiční jídla a navštěvovat nová místa.