Gibraltar  Španělsko

38x
2 komentářů

Cesta na letiště

Začínáme tím že se musíme dostat do Vídně na letiště. Vyražíme v neděli v odpoledních hodinách z České republiky přes Slovensko až do Rakouska. Zde přijiždíme v odpoledních hodínách, parkujeme na místě jmeném Park & Fly u vlakové zastávky Mannsworth Bahnhof . Cena parkovaní na 4 dny byla 21 €.Odtud jedeme do města kde si město prochazíme a ve večerních hodinách nasedáme na vlak pod označením S7 na nastupišti Vienne-Midi  kde jedeme až na konečnou Bahnhof Flughafen Wien. Cena jizdenky stála 4.30€.

Spánek na letišti

Po příjezdu si procházíme letiště a zjištujeme kde co je a kde by se dalo nejlépe spát. Po domluvě jsme se rozhodli že se vydáme na lavičky u gatu a tak se dostáváme přes security check ke gatum.(Security checkem procházíme velmi rychle protože je večer tak zde nikdo není).Nabíjíme mobily a povídáme si, poté usínáme na lavičkách z výhledem přímo na runway. V noci slyšíme jenom chrápaní dalších cestujících co spí a nebo uklizení stroje.(Vzhledem k tomu že jsme letěli v době kdy byli povinné roušky jak v letadle tak na letišti, tak i v roušce spíme)

Odlet

V ranních hodinách vstáváme, hygiena a snídaně kde nesmí chybět káva na probuzení . Poté jdeme ke gatu kde musíme předložit spoustu dokumentu. Vzhledem k tomu že jsme letěli v době kdy řádil covid tak bylo nutné mít sebou dokumenty kde se jednalo o covid očkovaní/testy a přiletový formulář do španělska. Tento příletový dokument do Španělska se musel udělat před tím než jsme vůbec šli do letadla jinak by nás nepustili na palubu. Kontrola proběhla v pořádku a tak následně pouze jdeme do letadla a jdeme si užít let. Jenom musím dodat že pokud by tam nebyl ten větrák tak by se v té roušce fakt letělo zle.

Přístání a pujčení auta

Po přibližně 3 hodinovém letu přistáváme do Španělského města Malaga. Vystupujeme a musíme jít přes covid kontrolu a ukazujeme již zmíněné příletové formuláře a covid testy/očkování. Následně po této biokracii jsme zde jsme ve Španělsku. Jdeme k blízké pujčovně aut jménem Marbesol která je přibližně 10 minut od letiště a pujčujeme si Hyundai i30. Rozhodli jsme se pro toto auto protože bylo nejlevnější a velikostně nám naprosto vyhovovalo. Sice předbíhám ale musím říct že za celou dovolenou jsme si to auto naprosto užili a byli maximálně spokojení .

Den první

Přistali jsme a půjčili jsme si auto tak začal náš první den. Pokračujeme tím že se dostáváme do středu města kde parkujeme a pomocí metra se dostáváme co nejblíže k pláži Playa de la Caleta. Nakupujeme jídlo a následně do vody a chvilka odpočinku(Voda byla naprosto vynikající potom letu a horku co tam bylo). Poté se vracíme k autu pěšky kde si prohlížíme město a jedeme k místu spánku a tím je Mirador la arana.Nádherné místo kde parkují jak auta tak karavany. Poté co jsme dojeli jdeme do vody, procházíme okolí tohoto místa a zjíštujeme kde co je a co bychom mohli podniknout. Ve večerních hodinách opět jdeme do vody kde zůstáváme až do úplné tmy. Dojdeme k autu a jdeme spát.

Druhý den GIBRALTAR !

Dnes je lehce zataženo a tak tedy vyrážíme na Gibraltar. Přejiždíme ze Španělska do místa kde potřebujeme pasy tak že nás čeka hraniční kontrola kde ta probíha rychle a už se nacházíme na Gibraltaru. Po příjezdu si jdeme koupit lístky na lanovku a platíme si taky abychom mohli sejit dolu celým parkem. Cena těchto lístku byla kolem 20€ za jednoho. Nahoře procházíme budovami a hlavně mezi Makaki kteří jsou nádherní a velmi mazani. Všude jsou varovné cedule že máte mít zavřené kapsy a nic nejíst ani nepít venku aby vám to neukradli. Vidíme  zde i krásné jeskyně které jsou v ceně vstupenky do parku. Následně se vydáváme k pláži a zde se i kocháme nádherným pohledem na moře,okolí a hádáme se co vidíme v dáli. Procházíme město a k večerním hodinám jedeme dále a to na vzdálenou benzinku kde budeme spát kvůli velmi brzkému zítřejšímu vstáváni.

Den Třetí

Dnes vstáváme velmi brzy abychom dojeli na místo zvané Caminito del Rey a byli mezi prvními abychom si mohli koupit lístky. Lístky se dají koupit 2 způsoby. První přes internet kde vám dají přesné datum a čas (našemu neštěstí neměli žádný volný termín) a nebo jak jsme to udělali mi přivstat si a doufat že budou omezené lístky ještě k prodeji a to se nám povedlo koupili jsme si je. Cena byla za jednoho 10€. Vydáváme se na procházku nádherným místem které doslova bere dech když člověk vidí jenom skaly,lávky a mosty přibouchané do skály. Když jsme si tuto nádheru prošli tak jdeme na oběd do resturace přímo vedle parkovaní s názvem Restaurante El Mirador Ardales, kde zkoušíme místní jídlo a to Paelu(osobně chut byla ze začátku divná ale pak to bylo celkem v pohodě) a dále pokračujeme procházkou parku. Večer přejiždíme pod pohoří Sierra Nevada na bezplatné parkoviště Parking Publico v Trevélez.

Den Čtvrtý

Opět jak je zvykem na této dovolené se probouzíme velmi brzy abychom všechno stihli. Vycházíme za tmy do pohoří Sierra Nevada a při východu slunce se dostáváme na menší vrchol kde  vidíme co nás ještě čeká. V poledne jsme se dostali k vrcholu Muhacen kde obědváme a scházíme dolu opět do Trevelezu. Jedeme odevzdat auto a poslední večer procházíme město a večer opět na pláž s názvem Playa de los Álamos a do vody. Po krásné sprše se pěšky dostáváme na letiště kde spimé a čekáme na náš ranní let.

Spánek na letišti

Protože mají na letišti možnost security checku maximálně 4 hodiny před odletem tak spíme před ním na židlích kde jsme s dalšími lidmi v obklopení jedné nabíjecí stanice a snažíme se usnout. Bohužel spíme tak lámaně kdy usneme třeba na 30 minut a další hodinu vůbec.

Odlet do Vidně

Odlétáme něco kolem 6té hodiny ranní a to opět leteckou společnosti Wizzair kde zase sedíme u okna a můžeme se kochat výhledem na krajinu než se tedy dostaneme nad mraky a nic nevidíme. Já nespím celý let tak že po přistání a nasednutí do auta dostavám okamžitě spánkovou facku a během par minut usínám a probouzím se na Česko Slovenských hranicích.

Závěr a poděkování

Závěrem bych vám chtěl říct že Španělsko a Gibraltar jsou nádherné místa které stojí za to navštívit víme že jedna takováto krátká dovolená prostě nestačí a proto doporučuji radši o par dní déle ale my jsme si to i tak užili.

Děkuji vám že jste si to přečetli a doufám že vám to pomůže při cestovaní do této oblasti.

Dominik Petružela
Jsem mladý klučina z Valašska co velmi rád cestuje a poznává svět