Thajsko

13 min. čtení
205x
0 komentářů

Do Thajska jsme odlétali 12.1.2020 z Prahy (Tou dobou už jsme byli zase zpátky v ČR, byli jsme bez práce a věci měli u rodičů, řekli jsme si, že toho využijeme a podíváme se někam dál…) Letenky jsme měli pouze jednosměrné, takže bylo jen na nás, kdy se budeme chtít vrátit zpět - nic nás neomezovalo.

Odlétali jsme v 10:45 z letiště Václava Havla do Stockholmu, tam jsme měli 3h čas a v 15:40 směr -> Bangkok, pouze s příručním zavazadlem. Cesta trvala 12h se vším všudy- v 7:35 jsme byli v Bangkoku na letišti Suvarnabhumi. Ještě v letadle jsme dostali k vyplnění příjezdové formuláře (doporučuji vyplnit ještě před výstupem z letadla, abyste se pak nezdržovali), které po nás pak chtěli při kontrole spolu s pasem. Pokud letíte do Thajska na 29 dní jako turisté- nemusíte zařizovat víza - povolení dostanete přímo na letišti při kontrole. (To si radši prověřte dopředu, může se měnit). Další důležitá věc- mějte zařízené ubytování na prvních pár dnů po příletu- v příjezdovém formuláři ji po vás budou vyžadovat. Po prohlídce už je to na vás..

My jsme se svezli autobusem přímo do centra k našemu ubytování. První dny jsme bydleli v nejrušnější části Bangkoku- Khaosan Road (pokud máte rádi v noci klid - nedoporučuji!). Ubytování jsme si hledali přes Booking na poslední chvíli a vždy se něco našlo.

BANGKOK (12.1.-15.1.):

• Khao San Road- nejrušnější ulice, plno stánků s jídlem, pitím...
  • Wat Phra Kaeo- nejposvátnější buddhistický chrám v Thajsku.
  • Wat Arun - chrám ranních červánků.
  • Wat Pho- chrám ležícího Buddhy.
  • Golden Mountain - zlatá hora, odtud je hezký výhled na město.
  • The National Theatre- divadlo- navštívili jsme představení- dost zajímavé.
  • Wat Ratchanatdaram- železný hrad.
  • Chinatown- čínská čtvrť.
  • Lumpini Park- ten byl moc hezký (příjemná změna oproti městu).
  • Až na ty turistické památky jsem byla z Bangkoku zklamaná- město bylo špinavé, všude plno odpadků, kabelů, drátů…
  • AYUTTHAYA (16.1.): bývalé hlavní město Ajutthajského království, tady se nám líbilo, pokud v Thajsku budete, rozhodně stojí za návštěvu!
  • CHIANG MAI (17.1.- 19.1.):
  • Wachirathan Waterfall- krásné vodopády.
  • Doi Inthanon - nejvyšší hora Thajska - krásný výhled na okolí.
  • Wat Phra That Doi Suthep- posvátné místo pro mnoho Thajců, zajímavé především zdobenými schody, které vedou k chrámu.

Tady se nám moc líbilo, oproti Bangkoku to byla příjemná změna. Chiang mai je malé městečko na severu Thajska, je zajímavé svým rozložením - centrum je obklopeno ze všech stran hradbami a kolem dokola jsou umístěné stánky s jídlem. Měli jsme tu moc příjemné ubytování v malém penzionu. Vedl to tu pár (thajka s Australanem) se kterými jsme si hezky popovídali a dostali od nich plno rad na výlety v okolí- tak vždy objevíte nejhezčí místa.

CHIANG RAI (20.1.-21.1.):

• Wat Rong Khun - White Temple- Bílý chrám.
  • Khun Korn Forest Park Waterfall - vodopád- dá se u něj hezky vykoupat.
  • Elephant Valley - sloní farma- moc hezká.
  • V Chiang Rai už se mi tolik nelíbilo- ve městě skoro nic nenajdete, kromě super ubytování (my jsme bydleli v apartmánu u rodiny, tam to bylo fajn, dokonce nám paní za příplatek i uvařila místní jídlo- lepší jídlo jsem v Thajsku neměla!). Za to sloní farma mě mile překvapila- líbil se mi koncept, který byl založen na záchraně slonů, o které se tu následně starají, učí je, jak žít ve volné přírodě a pokud jsou připraveni, odváží je do přírody.

KOH SAMUI (22.1.- 25.1.):

Na Muang Waterfalls- vodopády, kde bylo hrozně moc turistů.
Hin Ta Hin Yai- kamenné útvary při pobřeží.
pláž Lamai- hned vedle kamenných útvarů, moc hezká pláž s bary.
Crystal Bay Silver beach- moc hezká pláž, ale opět moc turistická.
Wat Phra Yai- známý jako Big Buddha Temple je chrám na malém ostrůvku.

• Z ostrova jsme byli zklamaní, jelikož sem jezdí hodně turistů, bylo všude plno odpadků, přelidněno a po pár dnech jsme utíkali pryč.
  • KOH TAO (26.1.- 30.1.)
  • The factory cafe- nejlepší podnik na ostrově!
  • Koh Nang Yuan Viewpoint- malý ostrov s nádherným výhledem (pozor na turisty).
  • Shark Bay- žraločí zátoka.
  • Koh Tao patří mezi ta nejhezčí místa v Thajsku, alespoň pro mě. Měli jsme tu krásné ubytování v klidné části, pláž nepřetékala turisty a byl tu božský klid! Přesně takhle jsem si Thajsko představovala a těch pár dní jsme si tu užili na maximum… Byli jsme na krásné vyhlídce, objeli jsme celý ostrov lodí, zašnorchlovali si, plavali se žraloky a objevili tu nejlepší kavárničku/bistro ever!
    • LOMBOK (30.1.- 9.2.)
    • Selong Belanak Beach- pláž, kde se můžete naučit surfovat.
    • Bukit Merese - výhled na okolí.
    • Tanjung Aan Beach- nádherná pláž.
    • Gerupuk - surf spot (nedoporučuji zde ubytování).
    • Pantai Kuta Mandalika - turistické místo.
    • Tetebatu Monkey Forest- prales, kde žijí černé opice.
    • Sasaská vesnička- docela creepy, ale doporučuji navštívit!
    • Tetebatu rýžové terasy- tady jsme si vyzkoušeli s místními sázet rýži.
  • Když jsme opouštěli Thajsko váhali jsme kam vyrazit, rozhodovali jsme se mezi Lombokem a Bali. Po naší zkušenosti z ostrova Koh Samui jsme se nakonec rozhodli pro odlehlejší malý ostrov nedaleko Bali- Lombok. Na Lomboku jsme byli překvapeni klidem, který tu panoval- zřejmě sem nejezdí příliš mnoho turistů, a tak jsme byli středem pozornosti my. Nejlepší část na ubytování je na jihu ostrova v části zvané Kuta Mandalika- dají se tu zapůjčit skútry, ochutnat místní pochoutky nebo se naučit surfovat. Na severu můžete vidět krásné rýžové terasy, nebo si udělat výšlap na horu Rinjani- jedná se o druhou nejvyšší indonéskou sopku.

GILI MENO (10.2.-12.2.): Sochy pod vodou, šnorchlování (želvy)

Gili meno jsme si náramně užili- byl tu božský klid! Celý ostrov se dá během hodinky pěšky obejít. Krásné je tu především šnorchlování- můžete si zaplavat se želvami nebo se nedaleko od břehu kochat podmořskými sochy, doporučuji si přivstat, my jsme šli v poledne a to už byla voda zakalená od všech těch turistů, kteří se tam sjížděli.

LOMBOK (13.2.-16.2.): relax (Bungalow And Restaurant Anda- nejlepší ubytování na ostrově!)

• Z ostrova jsme se ještě vrátili zpět na Lombok do Kuty, kde už jsme strávili poslední dny relaxem a loučením s ostrovem. Cestou jsme ještě zahlédli opice a tím zakončili naši měsíční výpravu.

To vše nás vyšlo na cca 50 000,-/osobu se vším všudy. My jsme měli našetřené peníze z Edinburghu, jeli jsme si to sem hlavně užít, odpočinout si, a tak jsme nešetřili. Odvezli jsme si plno skvělých zážitků, poznali jsme jinou kulturu, navštívili krásná místa a ochutnali spoustu dobrot... A to jídlo za návštěvu fakt stojí, takže jestli můžete, sbalte si batůžek a vyražte, tak jako jsme vyrazili my...

pechackova-v
Jmenuju se Verča a ve svých 19 letech jsem s přítelem vyrazila do Oxfordu jako Au Pair. Odtud jsme se vydali do Skotska, kde jsme absolvovali pěší cestu West Highland Way, půjčili si auto a objeli s ním Isle of Skye, zabydleli se v nádherném městě Ednburghu, kde jsme nějakou dobu žili a poznávali krásy okolí. Stopem jsme projeli celé Irsko a později odletěli poznat krásy Thajska a Indonésie. Miluju cestování a objevování nových míst a proto jsem tady mezi vámi :)