Rakousko

11 min. čtení
1129x
0 komentářů

Den 1.: 15.8. Vyjíždíme směr RAKOUSKO. Po několikahodinové cestě nacházíme kemp k přenocování a stan stavíme za tmy. (Důležitá informace- v Rakousku je zakázáno spát mimo kempy- na to pozor!).

Den 2.: Ráno nás probouzí sluníčko a tak se těšíme na první výšlap. Snídáme, balíme stan, platíme za noc a vyrážíme k hoře Schafberg, což je náš první point. Pod horou můžete nechat auto na parkovišti, odkud se dá dojít po červené až na samotný vrchol. Cesta tam je dlouhá 7km (cca 4h 20 minut). Určitě doporučuju vyhradit si na výšlap celý den- je to celkem štreka a nebo se můžete nechat vyvést zubačkou až na vrchol a ušetřit tak čas. Cesta je krásná, společnost nám dělají volně pasoucí se krávy a na vrcholu na nás čeká dechberoucí výhled na okolí v kombinaci s vychlazeným Radlerem. Cestou dolu se chceme svézt zubačkou a kochat se výhledy, ale k naší smůle jsou místa volná až za 2 hodiny, a tak jdeme dolů po svých… Protože je horko, jedeme se vykoupat k nedalekému jezeru Wolfgangsee, voda je příjemná a ten výhled opět neskutečnej. Jelikož nemáme rezervované žádné ubytování, je nejvyšší čas, abychom se po něčem porozhlédli- objíždíme kempy v okolí, ale ani v jednom pro nás není místo. Zkoušíme poslední možný kemp, tam nám paní oznamuje, že mají plno, ale že prý možná o něčem ví- o kousek dál mají ještě místo- jupííí... Takže se přesouváme a s úlevou stavíme stan. O pár minut později večeříme na lehátkách s výhledem na zapadající slunce.

Den 3.: První túra nás zničila a tak už se nám nevstává tak lehce, jako předešlé ráno. Nicméně nemarníme časem- balíme věci, snídáme a vymýšlíme plán dne. Cíl je jasný- Hallstatt. Zhruba po hodince cesty jsme na místě, zjišťujeme, že tu bude problém zaparkovat a tak se vracíme o kousek zpět, kde nacházíme místo podél silnice. Turistů je tu požehnaně. Procházíme si městečko, pořizujeme fotky a vyrážíme dál do malé vesnice Gosau, dokupujeme nějaké potraviny a zastavujeme se v kavárně na něco dobrého. Cukry doplněny, je nám teplo, a tak se vydáváme osvěžit k jezeru Gosaub. Nakonec si máčíme jen nohy, protože se v tom nedá vydržet. Přemýšlíme, co s časem a o chvíli později jedeme k dalšímu jezeru- Gosauseen, od kterého jsme jen chvilku vzdálení. Přejíždíme k němu, parkujeme a ihned po vystoupení dostáváme facku. Vítr tu fouká o sto šest, přicházíme k jezeru, děláme fotky a i přes to, že je tu krásně (krom počasí), odjíždíme brzy pryč. Teď už nám zbývá jen najít ubytování. Štěstí nám přeje a tak o pár hodin později nacházíme volný kemp. Počasí se zhoršuje a my jen čekáme v autě až se přeháňka přežene. Už se smiřujeme s tím, že pršet nepřestane, začíná být tma, a tak se vydáváme stavit stan. Ten máme během chvíle postavený, a tak se utíkáme schovat zpět do auta, kde si dáváme večeři při sledování seriálu.

Den 4.: Déšť se ustálil, ještě trochu poprchává, ale nebe se pomalu trhá, vypadá to nadějně… Stan a mokré věci sušíme v sušárně, abychom mohli co nejdříve vyjet. Přemýšlíme, kam se podíváme, rozhodujeme se mezi jeskyní a zámkem, ale na jeskyni je zima a zámek míjíme. Jedeme dál a děláme si přestávku v Kaprunu, kde se vydáváme k přehradě Stausee Wasserfallboden někdy zhruba ve 3 hodiny. Cesta k přehradě nám trvá 2 hodiny a jsme u ní sami, nikde nikdo, o pár kilometrů dál je přehrada druhá (cca 2 hoďky cesty), kam jsme kvůli času nakonec nešli. Jezdí tam i autobus, takže se můžete během chvilky dostat až nahoru (ale bez výšlapu, který stojí za to!). K autu se vracíme v půl 8, hledáme si spaní, přejíždíme do kempu, stavíme stan, vyrážíme ještě pro jídlo k večeři a pak už jen odpočíváme v autě.

Den 5.: Vstáváme brzy a odjíždíme na Soutěsku Sigmund-Thun-Klamm. Okruh je krátký, takže je vhodný zejména pro rodiny s dětmi. Za soutěskou se rozprostírá krásný výhled na jezero Klammsee (je malé, takže si ho můžete projít kolem dokola a najdete tu i občerstvovací stánek), my se tu zastavujeme a dáváme si kávičku se štrůdlem. Po krátké pauze pokračujeme v procházce až k autu a přesouváme se dál k vodopádům Krimmler (hodina cesty). Je tu spousta turistů, ale s tím se musí počítat, když jedete k takovému krásnému místu. Platí se tu vstupné, cestou projdete několik vyhlídek na vodopád, nahoře se můžete občerstvit a zpátky se dá jít druhou stranou, tam už tolik turistů nebylo, jelikož to byla cesta lesní oproti té první asfaltové. Od vodopádů vyrážíme do městečka Mayrhofen, kde nás jen tak tak ubytovávají, místa už moc není, tak jsme v těsné blízkosti jiných stanů, nám to ale nevadí, v okolí skoro žádné kempy nejsou, navíc tu trávíme jen jeden večer. V Aldi si ještě kupujeme jídlo na večeři a pak už jen odpočíváme s výhledem na hory.

Den 6.: Po snídani balíme věci a míříme směr -> Olpererhütte. Na parkovišti už je vcelku dost aut, což znamená plno turistů… Pokud sem plánujete vyrazit, určitě doporučuji přivstat si a vyrazit co možná nejdřív- čím dřív, tím líp. My vycházeli někdy kolem 10h a už tu bylo plno. Trasa je náročnější, ale ty výhledy… K vrcholu přicházíme o 3 hodiny později, dá se to stihnout i rychleji, my jsme si dělali pauzy a kochali se. To, co vidíme, nám vyráží dech- výhled na jezero obklopené horami, z jedné časti zasněžené a skalnaté, z druhé pokryté zelení- prostě dokonalost! Hezčí místo jsem zatím neviděla… Jdeme se podívat k srdčíku, kam můžete přivázat stužku a pokračujeme dál k instagramovému mostu. Je tu neskutečná fronta, ve které nehodláme čekat, jdeme nad most a fotíme se alespoň nad ním, zapínáme drona a pořizujeme záběry. Z výšlapu jsme vyhládlí, a tak se vracíme do chaty, odkud máme božský výhled na scenérii a za odměnu si dopřáváme pořádné jídlo. Moc se nám tu líbí, takže tu trávíme další hodinu sluněním a pozorováním krajiny. Kolem páté hodiny scházíme zpět na parkoviště a protože je teplo, jdeme se ještě před cestou osvěžit k jezeru Schlegeisspeicher. Já namáčím pouze nohy, Ládik jde celý. Míříme do města Zell am Ziller- kemp Campingdorf Hofer (moc hezkej).Nemáme hotovost a tak se ještě vydáváme hledat bankomat, abychom mohli zaplatit za přenocování. Po 15 minutách na jeden narážíme, vybíráme a vracíme se zpět. Trávíme hezký večer a už jen relaxujeme.

Den 7.: Probouzíme se vcelku unavení, takže si dopřáváme relax v bazénu Mayrhofen im Zillertal. Jsou tu i venkovní bazény, kde je většina lidí, ale na mě je voda moc studená, takže jsme spíše uvnitř, na tobogánech, ve vířivce nebo sauně- což je po těch výšlapech příjemný. Když už máme dost, odcházíme na oběd do místní pizzerie. Po obědě začíná být neskutečné vedro, a tak míříme k jezeru Achensee. Trávíme tu poslední chvilky, a zavčasu vyrážíme zpět domů. Vracíme se pozdě, ale nabití novými zážitky...

pechackova-v
Jmenuju se Verča a ve svých 19 letech jsem s přítelem vyrazila do Oxfordu jako Au Pair. Odtud jsme se vydali do Skotska, kde jsme absolvovali pěší cestu West Highland Way, půjčili si auto a objeli s ním Isle of Skye, zabydleli se v nádherném městě Ednburghu, kde jsme nějakou dobu žili a poznávali krásy okolí. Stopem jsme projeli celé Irsko a později odletěli poznat krásy Thajska a Indonésie. Miluju cestování a objevování nových míst a proto jsem tady mezi vámi :)