Belgie  Německo  Lucembursko  Nizozemsko

11 min. čtení
83x
0 komentářů

Rozpis naší cesty po Beneluxu a tipy na to, co se nám líbilo :)

Já, moje drahá polovička a jeho střibrná oktávka jsme se ve druhé půlce července 2021 vydali na náš další roadtrip. Náš styl cestování byl spíš na pohodu, nehonili jsme extrémní lowcost ani jsme se nesnažili nějak extra socializovat. Na to přijde řada zase příště :) celá cesta trvala 12 dní. Z toho jsme 5 nocí spali v autě a 6 v kempech.

1.-2. den: užívání Německa - Dráž'dany a poté Brémy. Obě města mají pěkné historické centrum a my si zde užili hlavně tupláků, u kterých jsme plánovali naši další cestu.

3. den: Nizozemská vesnička Giethoorn. Za mě určitě stojí na návštěvu :) do centra města se dá dostat pouze lodičkou nebo na kole, je to tam pohodové a klidné a najdete tu spousta insta friendly míst. Někde jsme četli, že se Giethoornu přezdívá Benátky severu, protože je to opravdu vesnička na vodě. V úplném centru bylo dost turistů, ale my se projížděli spíš po okolních cyklostezkách okolo vodních toků a pastvin s hospodářskými zvířaty. Po okolí je spousta příjemných minikampů. Není to tu divoký, ale dá se tady krásně odpočinout. Bez kola to tu ale nemá moc cenu, my si ho půjčili v našem kempu.

4.-5. den: Amsterdam! Tady moc tipů nedám, protože jsme jeli celkem klasický turistický atrakce - coffeeshopy, Van Goghovo muzeum, Red light district... Mě se tu líbilo moc, přijde mi že Amster je trochu jinej než ostatní evropský města a toulat se spečenej po jeho uličkách bylo báječný. Ráda se sem ještě vrátím. Co jsme nestihli bylo muzeum vycpaných koček, to by asi mohl být vtipný bizár xD Jediná nevýhoda Amsterdamu je ale šílená předraženost. Jídlo, parkování, vstupy... všechno je tu nesnesitelně drahý (pivo za 6 euro, vstupy za 15-20 euro, jídlo v restauraci od 15 euro...).

6. den: únavová krize a delfinárium v Harderwijku. Tenhle den jsme byli strašně utahaní, neprodloužili nám pobyt o jednu noc v kempu, takže jsme z Amsterdamu odjeli o den dřív. Já jsem hrozně chtěla do nějaké zoo, protože v Holandsku mají prý úžasné zábavní parky a zoologické zahrady (což by mohl být tip pro ty, kdo máte rádi horské dráhy), ale my se nakonec podívali jen do delfinária v Harderwijku. To se mi moc líbilo, jde o poměrně malý areál, ale docela mi přišlo, že o zvířata se starají hezky. Mají tu lachtany, tuleně, mrože, delfíny a pak velké akvárko s rejnokama. Se všema většíma zvířatama tu ale ve vypsané časy pořádají komentované krmení nebo představení, takže to není klasická zoo o čumendu na zvířátka, ale spíš o těch shows. Takovej (snad) trochu humánnější cirkus to je. Pro děti určitě pecka, já bych ale příště šla spíš do nějakého toho lunaparku.

7. den: po noci v autě jsme šíleně toužili po sprše a útočišti v kempu. Z rozličných důvodů nás ale ve čtyřech (!!) kempech neubytovali. Před pátym jsme se dohodli, že pokud nás nevezmou ani tady, tak se jedem umýt do Belgie. Ale v pátym už úspěch byl, my si v kempíku půjčili kola a projeli jsme si Haag a jeho okolí. Den v Haagu jsme si užili, mají tu zajímavou tržnici kde jsme se najedli, pláž a taky Red light district, kterej je ale úplně jinej než ten barevnej amsterdamskej. Ten haagskej byl na mě docela drsnej, protože ta divně tichá ulička byla plná "klientů", ze kterejch se mi s prominutím dělalo docela blbě. Každopádně Haag samotnej moc hezkej není, respektive v porovnání s ostatníma malebnejma holanskejma městečkama (Utrecht, Rotterdam...) zas taková pecka není. Tak to přišlo nám.

8.-9. den: Ráno jsme poňuchali pejska majitelky kempu a ještě se stavili v goudě, kde jsme si, nečekaně, nakoupili goudu na sýrovém trhu. Pan A. si vybral malý valounek mladé goudy, já si koupila kus pěkně vyzrálý a plný chuti (a následně každý z nás obhajoval, že jeho sýr je lepší). Tím jsme se občerstvili ale až v belgických Antwerpách, kde jsme pak strávili zbytek odpoledne a následující dopoledne. Antwerpy nás velmi mile překvapily a určitě Vám tohle město můžu doporučit. Mají tu hezké historické centrum, spoustu restaurací a pivních barů a co se líbilo nám - šílený množství geekovských obchodů a podniků. Každou chvíli jsme narazili na comix shop, na obchod věnovaný jenom dračáku, metalshop (v jednom z nich jsem si koupila svoje už dlouho vysněné pin up šaty) a co nás okouzlilo - hospoda pojmenovaná geeky cauldron. Jestli budete v Antwerpách a máte aspoň trochu rádi fantasy, běžte tam, víc Vám říkat nebudu (a až tam budete potřebovat jít na záchod, zkuste se hned neptat obsluhy a najít ho sami, stojí to za to). Taky jsme si hezky na turistu zašli do muzea čokolády a moc jsme chtěli zajít do kanálů pod městem (Antwerpen Ruien), ale bohužel se musely lístky rezervovat online pár dní dopředu, tak to tu alespoň nechám jako tip pro Vás. Jinak k pivům - jak jsme pochopili, v Belgii jede pivní kultura a jejich pivka opravdu stojí za to! Pro čecha je ale dobrý vědět dvě věci: 1) oni tady pijou piva ve skleničkách. Jakože jejich pivo je velký 250ml. Nejdřív jsme z toho byli docela nešťastní, ale pak jsme si uvědomili, že: 2) belgická piva jsou minimálně jednou tak silná jako ty naše. Asi si butede říkat, že jsme dementi, ale opravdu jsme to zjistili až po okoštování. :D Po dopoledni v Antwerpách jsme znovu sedli do auta a přejeli do Bruselu. Tady se přiznám, že jsem hned po zaparkování v naprosto šíleném parkovišti (fontana nějak se to jmenovalo, pokud má Vaše auto pod 170cm, zajeďte sem, budete to mít místo horský dráhy) vypila dvě velká piva nesoucí název Delirium Tremens. Večerní Brusel pro mě byl opravdu delirium. A. mě tahal nádherným centrem města a mám ho docela v mlze. Delirium no. Vybavuju si krásný náměstí, jak mě pohoršil čůrajicí panáček (ne fakt, to je nejmenší socha co jsem kdy viděla), jak jíme belgický hranolky a jak škytám. Ale vážně - hodněkrát jsem slyšela názor, že v Bruselu nic není, ale určitě s tím nesouhlasím. Za mě je to nádherný evropský město, je tu spousta pěknejch barů a kulturních podniků, z nějakýho důvodu tu byla spousta queer lidí a cítila jsem se tu prostě nějak dobře. Do Bruselu jeďte, je super. A dejte si dvě velký deliria.

10. den: po probuzení v prašném poli jsme se rozhodli namířit na německý Stuttgart. A to z jednoho důvodu - pod vlivem deliria jsem panu A. slíbila, že musíme zajít do muzea mercedesu, které je ve právě ve Stuttgartu. Sliby chyby no. Koukali jsme, že cesta vede přes Lucembursko, a tak jsme se rozhodli projet celý Benelux (původně jsme chtěli cestovat jenom po Nizozemsku a Německu, ale nakonec nás to zavedlo sem). Našli jsme si co bychom tam rádi navštívili a vyrazili. Cestou po ještě belgický dálnici jsem si ale všimla ukazatele na jakési jeskyně a pohotově jsem odporoučela A., ať tam sjede. Jednalo se o jeskyně Han-sur-lesse a vyklubala se z toho naprosto dokonalá zajížďka. Vedle jeskyní je navíc překrásná zoo s medvědy, vlky, převaslkými koňmi a dalšími netropickými divokými zvířaty, takže jsem rovnou koupila kombinovaný vstupný na oboje. A teda oboje musím doporučit! Já do tý doby viděla jenom Koněprusy, a tyhle obří dómy, krápníky, podzemní řeky... no jako doteď cítím tu tajemnou atmosféru podzemí. Takhle sponntáně jsme si tedy prodloužili pobyt v Belgii, ale noc už jsme strávili v pohádkovém Lucembursku.

11. den: už se nám nechtělo do měst, takže jsme se v Lucembursku rozhodli projet jenom Sedmihradké údolí. Všude tu jsou lesy, kopce, na nich ty krásný středověký hrady, spousta hezkých odpočívadel kde jsem nám uvařila oběd a oproti předchozím zemím velmi levná nafta (1,20 eur/litr). Zašli jsme si na dva hrady a fakt jsme si to tu užili. Večer už jsme ale přespali v kukuřičném poli někde v bavorsku.

12. den: mělo přijít završení v podobě muzea mercedesu. A zároveň bylo pondělí. Víte, co je často zavřený v pondělí? Muzea! A. byl trochu smutnej, já zas tak ne. Místo toho jsme se stavili v Norimberku, A. si alespoň vylezl na vůdcův pultík a já mu za poslední eura koupila tuplák a schnitzel, aby nebyl smutnej. Pak už jsme jen dojeli domů a já hned začala plánovat, kterej kout Evropy jsem ještě neviděla.

Krásný to bylo, a zase úplně jiný než naše předchozí cesty. Těším se, co nás čeká příště!