Thajsko

Thajsko s batohem - část první

Lucie Janíčková
22. 7. 2021
8 min. čtení
208x
1 komentářů

Je únor, ve Švédsku je zima a tma a já sedím u notebooku a koukám na letenky. Jsem lehce v depresích, protože mám jít za chvíli do práce a život tady jsem si představovala trošku jinak. Vyskočí na mě nabídka letenek do Bangkoku a od té doby mi vyskakuje tahle myšlenka každý den. O pár dní později jsem to udělala. Koupila jsem je. Bez toho, abych se o tom s někým bavila, abych něco plánovala, prostě jsem je koupila. Sakra, co teď. Projíždím stránky jógových pobytů a objevuji detoxikační pobyt v Phetchabunu. Obsah je celkem zajímavý (několikrát denně se cvičí jóga, zdravá strava, Muayi Thai box, masáže)…Beru to.

O měsíc později volám naším, že v dubnu odjíždím do Bangkoku a ty se mi nevěřícně smějou, pak je smích přejde a nechtějí dopustit, aby jejichz malá holčička odletěla na druhou stranu zěměkoule.

Je 22. Dubna 2018, den D, a já se loučím s rodinou a společně s čtyř kilovým batůžkem odcházím na letiště. Nejsem ve stresu. Jsem šťastná. Pořád tomu nemohu uvěřit, že zrovna já mám to štěstí, a můžu na chvilku odletět pryč. Nevím co od toho mám čekat, ale jsem tak nadšená, že si neustále opakuji, že co se stane, tak se stát mělo.

Cestou z Istabulu do Bangkoku sedím vedle Rusáka. Objednává si jednu whiskey za druhou a povídáme si ruskočesky o zemích, ze kterých pocházíme. Při příletu brečím, nemohu tomu stale uvěřit a jsem dojatá.

Má první cesta směřuje do středu země, do provincie Phetchabun, ve které se má nacházet kemp (Battle Conquer Gym – název je přeložen z thajského „Phichit Suk“, což znamená „Hodně štěstí“ a Thajci si to říkají před zápasem), kde strávím následujích 7 dní. Cestou z letiště zjišťuji, že starch z jazyka mít nemusím, jelikož tady se domlouvá rukama-nohama, společně s obrázkama z Googlu. Taxík mě vysazuje na autobusovém nádraží a čeká mě skoro čtyř hodinová cesta do destinace Smo Thot.

Před cestou si ještě kupuju baík pálivých mořských řas, který bez nádechu slupnu ještě na nádraží. I přesto, že jsem vybírala extra HOT, jsem bez újmy na zdraví a dochází mi, že mám asi opravdu plechovou pusu a bude to chtít ještě něco ostřejšího. Vybíjí se mi telefon a já absolutně netuším, kde mám vystoupit. Začínám být lehce ve stresu, protože pro mě má přijet na zastávku tuk-tuk, ale absolutně netuším, kdy bude na místě, a zda vůbec na místo dorazím. Navíc řidič autobusu jezdí tak, jakoby ani řidičák neměl, přejíždí čáry bez povšimnutí, málem srazí asi tak dalších 10 aut, ale asi to tady mají v merku. Naštěstí jsou všichni hrozně milí, takže když jim krkolomně řeknu název kempu, po čtyřech hodinách cesty na mě volají, že mám vystoupit.

Na zastávce už stojí tuk-tuk, pán mi mává a směje se od ucha k uchu. Úsměv mu oplácím a jsem natěšená, kam mě doveze. Jedeme asi 15 minut a přijíždíme do kempu. Zjišťuji, že to asi nebude jógový pobyt, protože kolem sebe vidím jenom ringy a cca 12 thajských boxerů. Nevadí. Jsem na místě a i přes to, že jsem nespala, jsem plná euforie.

Ubytovávám se v měnším bungalovku. Mám tam postel, skříň, zrcadlo, záchod a sprchu. Vše, co potřebuji. Po sprše se jdu seznámit s ostatními lidmi. Celkem nás tam je asi 17 a každý je z jiné země. Představují mi program na následující dny, jak to vše funguje a já se hned cítím jako doma.

Hned druhý den ráno vstávám a podnikáme cestu k jezeru, ve kterém se budeme koupat. Před koupačkou je teda menší hike, aby to koupání nebylo zadarmo, ale to mi vůbec nevadí, protože jsem z toho unešená. V oblasti, ve které se nacházím nejsou žádní turisté, až na ty, kteří jsou se mnou v kempu. Všude kolem nás jsou rýžová pole, hory a jezera.

Po příchodu z procházky  a koupačky jdu na snídaní, kdy mi Noi připravuje přímo před očima míchaná vajíčka se zeleninou a kuřecím masem. Ta vůně. Všechno stihla nakoupit ráno na lokálním marketu a teď z toho připravuje každému, na co má chuť. Sice nejsem zvyklá na kuřecí maso k snídani, ale ráda si na to zvyknu. Po snídani se jdu projít po okolí a v 11h mě čeká jóga a následně masáž. Na masáž jedeme do městečka, kde jsem vystupovala. Je to teda spíš taková vesnice, ale to vůbec nevadí. Všude potkávám místní obyvatele, kteří se neustále smějí a mávají. Mám pocit, že mi nic nechybí. Na masáž jdeme do malého krámku, kde pracuje celá rodina a každý z nich masíruje. Jsou tam 4 lehátka, zabíráme je všechny a následuje hodina a půl skvělé masáže. Dobře, bolelo to jak čert, protože Thajky se s tím moc nepářou, ale byla to nejlepší masáž v životě. S holčinama z kempu vyrážíme obhlédnout městečko a zastavujeme se v každém obchůdku, abysme zjistili, co tam mají. Jelikož jsem typický ochutnávač, v každém krámku si kupuji něco k pití, co u nás nemáme. Ochutnávám  mangové smoothie a připadá mi, že do té doby jsem snad ani opravdové mango nejedla.

Po příchodu do kempu si zkouším rukavice a čeká mě trénink Muayi Thai boxu. Trénují nás kluci, kteří mají za sebou několik desítek/stovek zápasů a majitel kempu Pau. Ten zápasí od svých 4 let a má bohaté zkušenosti nejem s Muayi Thai boxem, ale také s přípravami sportovců na velké soutěže v Bangoku. Celkem má 58 výher a 10 proher. Jejich rodina se tomuto sportu věnuje už přes 100 let.

Večer posedáváme s ostatníma venku a povídáme si. Jsem jediná Česká, ostatní jsou z Austrálie, Ameriky, Německa, Norska, Mexika, Turecka a dalších zemí a sdělujeme si zážitky.

Kvůli časovému posunu nemohu moc usnout, navíc kolem mě běhají ještěrky a gekoni, na které v Česku úplně nejsem zvyklá, kór po posteli, takže si zvykám, a těším se na další dny strávené tady.

Lucie Janíčková
Ahoj, jmenuji se Lucka a cestováním žiju. Naplňuje mě to a baví mě na tom to, že jakákoliv cesta mě naučí něco nového. Miluju poznávat novou kulturu, setkávat se s novými lidmi, ochutnávat tradiční jídla a navštěvovat nová místa.